V Kids&Us věříme, že neexistuje lepší způsob, jak nadchnout děti pro angličtinu, než prostřednictvím her, písniček a stimulujících aktivit, které jsou přizpůsobeny jednotlivým věkovým skupinám. Jednotlivé aktivity jsou navrženy tak, aby upevnily znalosti, na kterých děti pracovaly, a zároveň na ně postupně navazovaly. V naší metodice se nic neobjevilo jen tak náhodou. Pro všechny kroky máme dobrý důvod. Všechny aktivity prováděné na hodinách mají jasný cíl, a sice podnítit komunikaci v anglickém jazyce mezi dětmi a spolužáky navzájem i s lektorem.
Naše metodika od prvního dne zajišťuje, aby se děti učily angličtinu přirozeně a naplno využívaly svých vrozených schopností.
Zajištění kontaktu s autenticky používanou angličtinou od prvního okamžiku, aniž by se jazyk zjednodušoval. Děti se tak budou učit rozumět celistvým a realistickým způsobem. Přirozené přisvojení základních gramatických struktur anglického jazyka bez námahy. Schopnost vyjadřovat se v angličtině. Mluvit se správnou výslovností s co nejmenším přízvukem rodného jazyka. Rozvinout dobré porozumění mluvenému slovu i přes neznalost všech slovíček. Zajištění, aby dítě považovalo výuku angličtiny obecně za snadnou.
V Kids&Us neděláme mezi úrovněmi angličtiny rozdíly. Při prvotním osvojování jazyka zkrátka žádné úrovně nejsou. Když mluvíte mateřským jazykem na roční dítě, bylo by hloupé uvažovat ve stylu: "Je mu teprve rok, takže budu mluvit lámaně, nebudu používat slovesa, nebo budu mluvit jenom v přítomném čase." Co by se stalo, kdybychom tuto strategii opravdu používali? Ve třech letech by chlapci a dívky vůbec nebyli jazykově zdatní, jak je obvyklé, protože by se setkávali jen s omezeným a nepřesným používáním jazyka. Pokud takto přistupujeme k mateřskému jazyku a chceme, aby si dítě osvojilo druhý jazyk, proč bychom tedy k angličtině měli přistupovat jakkoli jinak?
Naše kurzy jsou navrženy s ohledem na kognitivní rozvoj dítěte s ohledem na jeho věk.
Dokud se studenti nenaučí číst a psát, dochází do třídy na jednu hodinu týdně. Od tohoto okamžiku chodí jednou týdně na hodinu a půl až dvě hodiny.
Ano, pokud dle požadavků naší metodiky dítě opravdu každý den poslouchá stopy z aplikace/CD.
Jsme přesvědčeni, že dlouhodobé vystavení jazyku je pro jeho naučení a porozumění zcela nezbytné. Opakovaným poslechem příběhu z aplikace si děti v mozku postupně budují velkou zásobu frází a jazykových konstrukcí. Pokud se pak dítě setká s daným výrazem při výuce ve třídě, dokáže ho rozpoznat a reprodukovat daleko snáze, než kdyby výraz slyšelo poprvé. To je velká výhoda. Děti si poslechem navíc zvykají na anglickou výslovnost a jejich porozumění je díky tomu přesnější.
Děti si domů berou brožurku s omalovánkami a přístup k aplikaci, kde najdou poslechové stopy jednotlivých příběhů. Doma pak pracují s nahrávkami o délce přibližně deseti minut. Když si děti poslechnou stopu, v brožurce si vymalují nebo označí jednu postavičku po sobě jdoucí. Poslechy lze provádět v kteroukoli denní dobu i při jakékoli jiné činnosti s výjimkou sledování televize. Je důležité najít si čas a vytvořit rituál pro poslech příběhu každý den (při snídani, před spaním atd.).
Pokud dítě příběh neposlouchá, metodika ztrácí část své účinnosti. Kromě toho se v jednotlivých hodinách pracuje s aktivitami, při nichž se využívá jazyk a slovní zásoba, se kterou se děti již seznámily doma. Pokud tedy dítě stopy vůbec neposlouchá, může se na hodinách cítit bezradné a časem ztratí motivaci.
Ne, to není nutné. Důležité je pouze zajistit, aby dítě poslouchalo příběh/danou stopu každý den.
V Kids&Us se děti stejné věci jako ve škole neučí. Naše metodika je od té školní diametrálně odlišná. Je založena na naprostém ponoření do jazyka a jeho všeobecném osvojení. Gramatické struktury a slovník se nelze naučit v izolaci, ale pouze ve skutečném kontextu. Kromě toho naplno využíváme práce s menšími skupinami, abychom zajistili více příležitostí k ústnímu vyjadřování.
Podle našich zkušeností je osvojování písemné znalosti angličtiny mnohem úspěšnější a mnohem méně náročné, pokud dítě nejprve získá bohaté zkušenosti s mluveným slovem. Vždyť ani při osvojování mateřského jazyka se nesnažíme mluvit, číst a psát zároveň, ale učíme se v daném jazyce komunikovat za využití ústních a poslechových dovedností a teprve poté se učíme v jazyce číst a psát. Jsme přesvědčeni, že v prvních několika letech výuky angličtiny je přirozenější a efektivnější posilovat porozumění a schopnost ústního vyjadřování.